
Доверието на потребителите през юли се покачва с 3,0 пункта
- Икономика
- Текст:

През юли 2022 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.0 пункта спрямо априлското си равнище, което се дължи главно на повишеното доверие сред градското население (фиг. 1).
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.
В сравнение с април се наблюдава и намаление на песимизма в оценките им за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработица в страната през следващите дванадесет месеца очакванията са, че тя ще остане приблизително на априлското си равнище.
През юли оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са неблагоприятни. Същевременно обаче инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени (фиг. 7).
Последната анкета отчита малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите относно извършването наразходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба[ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Световните цени на петрола намаляват с 1,7%

Търговската война между САЩ и Китай застрашава и руската икономика

Amazon изстреля в орбита първите си интернет спътници

Край на последния европейски оазис със „златни паспорти”

Светът отбеляза рекордни военни разходи от края Студената война

СЗО заяви за ускоряване на развалянето на продукти поради глобалното затопляне

Въпреки разногласията заради търговската война, Китай ще сподели лунните проби със САЩ

САЩ и Украйна могат да подпишат тази седмица сделката за ресурсите
