Европейските бизнеси ще борят рецесията с онлайн присъствие

Европейските бизнеси ще борят рецесията с онлайн присъствие Снимка: Unsplash.com

ЕС ще инвестира една част от обещания спасителен пакет в размер на 750 млрд. евро в сферата на изкуствения интелект, 5G мрежата, облачно пространство и структури за съхранение на данни.
По данни на Евростат едва 17% от бизнесите и предприятията с до 249 служители предлагат услугите и продуктите си онлайн, съобщава Bloomberg. Испания е една от страните, в които бизнесът преминаваше твърде бавно и неуверено към дигиталната търговия преди пандемията от COVID-19. През изминалата година испанците са харчили средно по 275 долара за поръчки онлайн. За сравнение в Германия и Франция средните разходи за онлайн покупки са били над 800 долара, а във Великобритания - над 1500 долара, по данни на Eвромонитор. С настъпилото извънредно положение и задължителна карантина в страната обаче икономисти към Централната банка в Испания наблюдават ръст на пазарния дял на онлайн продажбите от 15% на 22%. 



Испания е една от страните в ЕС, които са пример за това, че има нужда от силен напредък в дигиталното присъствие на малките и средните бизнени в Европа. В страната 4 от всеки 5 малки и средни предприятия не предлагат онлайн обслужване. Прогнозите на анализаторите са икономическа рецесия да засегне най-силно европейския континент, а свиването в европейската икономика да бъде със 7,1%. Причината може да се търси и във факта, че 93% от бизнес средата в ЕС е съставена най-вече от малки и средни предприятия с до 9 служители. В САЩ тези предприятия съставляват 80% от всички бизнеси в страната. С ограничения физически пазар много от тези малки бизнеси се налага да преустановят дейност, тъй като нямат достъп до клиентите си. 

Фирмите, инвестирали предварително в свои онлайн платформи и сайтове, са много по-подготвени за бързопроменящата се икономическа обстановка. Много от пазарите и браншовете, при които онлайн пазаруването не е могло да се наложи като норма досега поради традиционните особености на даден продукт или услуга, наблюдават дигитална революция в търсенето на стоките си. Според експерти с отпадането на ограниченията и мерките за безопасност по-възрастните потребители бързо биха се върнали към традиционното пазаруване, тъй като при тях то е обвързано силно с нуждата от социален контакт. Бизнесите, заложили на развитието на онлай присъствие и дейност, ще спечелят дългосрочно по-млади клиенти, които имат вече изградена дигитална потребителска култура.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: