Бум в продажбите на храни за домашни любимци от началото на пандемията

Бум в продажбите на храни за домашни любимци от началото на пандемията Снимка: pixabay

Това е свързано със значителното увеличение на покупките и осиновяванията на домашни любимци, откакто хората бяха принудени да си останат вкъщи

От началото на пандемията има скок в продажбите на храни и играчки за домашни любимци, пише La Presse. Расте и търсенето на ветеринарни услуги. 

В САЩ например от началото на пандемията над 11 милиона семейства са осиновили животно, според проучване на Американската асоциация за домашни любимци. Съответно продажбите на храни, аксесоари и играчки са се увеличили с 27,4%.

В Канада според проучване, проведено от Асоциацията на ветеринарните лекари на Квебек при дребните животни (AMVQ), през януари 2020 г. семействата в провинцията са отглеждали повече от 3 милиона кучета и котки. „През последната година имаше много осиновявания“, коментира Мишел Пепен, ветеринарен лекар и говорител на AMVQ. „Приютите бяха изпразнени, а в развъдниците, където преди се чакаше минимум една година, в момента се записват за две и дори три години напред."

В продължение на десет месеца ветеринарните лекари отбелязват нарастване на обажданията до болници и клиники за консултации с наскоро родени животни. 

Докато за повечето бизнеси изминалата година беше трудна, магазините, продаващи храни и аксесоари за домашни любимци, гризачи и птици, са доволни от увеличените продажби, посочва изданието. „Някои от магазините ми увеличиха продажбите си от 600 000 на 1 милион долара през последната година“, казва Изабел Коте, основател на верига магазини, която управлява общо 12 магазина. „Средното увеличение е между 25% и 30%."

Хората глезят не само котенца и кучета, но се грижат очевидно и за птиците навън, твърди тя, тъй като продажбите на птичи семена и продукти също са скочили рязко.

Друг собственик на магазини за домашни любимци, Мартин Дешен, който разполага с общо 71 магазина, включително пет нови за последната година, споделя, че е наел най-малко 100 щатни служители в централния си офис и в склада си през 2020 г. 

Според браншовици хората вече харчат малко пари за хранене по заведения или купуване на дрехи, затова през последната година са преоткрили своите животни. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: