ООН: Пандемията лиши напълно от образование над 460 млн. деца

ООН: Пандемията лиши напълно от образование над 460 млн. деца

Затварянето на училищата може да се превърне в катастрофа за цяло едно поколение

Заради пандемията много държави взеха решение за затваряне на всички учебни заведения. Но неуспехът в образователната система може да се превърне в катастрофа за цяло едно поколение, заяви генералният секретар на ООН Антониу Гутериш, цитиран от REUTERS.

Пандемията лиши милиард и половина деца по света от възможността да ходят на училище. Много от тях преминаха на дистанционно обучение. Но над една трета от тези деца (около 463 милиона) не могат да учат дистанционно, тъй като в домовете си нямат нито интернет, нито компютри. 

В ЮНЕСКО подчертават, че към настоящия момент почти половината от учащите в света в една или друга степен страдат от затварянето на училищата или съкръщаването на учебните часове. 

"Неуспехът в образователната система засяга всички. Особено учащите, техните семейства, а също и учителите", се казва в послание на генералния секретар на ООН по случай Международния ден на образованието, който се отбелязва на 24 януари. 

Във връзка с това възниква необходимостта от внедряване на иновационни методи на обучение. Но не всички успяха да преминат на дистанционно обучение, в резултат на което много деца са лишени от правото им на образование. От това ще пострадат всички, коментира Гутериш, тъй като трансформациите могат да бъдат постигнати само в образовано общество. 

"При условията, когато светът продължава да се бори с пандемията, за да се избегне катастрофата за едно цяло поколение, ние сме длъжни да направим всичко необходимо за реализиране правото на образование - едно от основните права на човека и общо наследство на човечеството", призовава генералният секретар на ООН. 

Той отбелязва също, че близо 258 милиона деца и подрастващи, повечето от които момичета, не са посещавали училище още преди пандемията. В страните с ниско или средно равнище на доходите повече от половината деца на възраст до 10 години нямат възможност да усвоят дори основни навици за четене. 

"През 2021 г. сме длъжни да използваме всички възможности да променим тази ситуация. Длъжни сме да осигурим пълно финансиране от фонда Глобално партньорство в интерес на образованието и да активизираме сътрудничество в областта на образованието", казва Антониу Гутериш

Той предлага да се преосмисли концепцията за подготовка на преподавателите с цел преодоляване на "цифровото разделение", да се преразгледат учебните програми и по този начин да се спомогне за въоръжаването на учениците със знания и навици, отговарящи на съвременните реалности. 
 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: