По-високи мита върху китайските стоки – по-високи цени за потребителите

По-високи мита върху китайските стоки – по-високи цени за потребителите Снимка: https://pixabay.com/

През 2019 г. пазарът на играчки е оценен на 92,2 млрд. долара и се очаква да достигне 103,8 млрд. долара до 2027 г., регистрирайки CAGR от 2,5% от 2021 до 2027 г.

Играчките са важен фактор в израстването на децата. Оказват влияние върху развитието на мозъка, тъй като помагат за придобиването на логически умения и такива за ориентиране в пространството. Освен това играчките и настолните игри са от помощ в обучението на децата, както и в изграждането на социални и комуникативни умения. Нарастващото търсене на стратегически и образователни играчки стимулира растежа на пазара на играчки. В допълнение миналата година китайското правителство промени дългогодишната си политика, позволяваща на двойките да имат само едно дете, за да се справи със застаряването на населението. По този начин се очаква броят на децата да се увеличи през следващите години, като това ще се отрази положително върху растежа на пазара на играчки, гласи анализ на Allied Market Research.

В световен мащаб Китай е основният износител на играчки. През последното десетилетие износът на играчки от Китай се е утроил. САЩ и ЕС държат дял от около 58% общо, като 31% от тях е на САЩ. За да се преборят с китайския монопол и да засилят местното производство на играчки, различните правителства предприемат действия, с които да стимулират местните производители на играчки. Правителството на Индия увеличи митото за внос на играчки с 200% и направи задължително сертифицирането на качеството на играчките, за да съживи местната индустрия. Стратегиите за стимулиране на производството (PLI), трудовите реформи и корпоративните данъчни ставки вероятно ще стимулират местното производство на играчки на територията на Индийския субконтинент. 

По подобен начин правителството на САЩ увеличи митата върху вноса на китайски стоки за 200 млрд. долара от 10% до 25%, които представляват около 50% от целия китайски износ за САЩ, включващ играчки, смартфони, обувки, конзоли за видеоигри и други видове стоки. 

Увеличението на митата върху китайските стоки ще повиши цените за потребителите и ще окаже отрицателно въздействие върху пазара. Уместно е да се отбележи, че това може продължи за кратко, но с нарастването на местното производство отрицателното въздействие вероятно ще намалее. 

Глобалната индустрия за потребителски стоки е силно засегната от началото на коронавируса. Епидемията удари първо Китай, което доведе до блокиране и прекратяване на производствените дейности в цялата страна. Съвсем очаквано глобалното търсене на играчки и игри се понижи поради прекъснатата верига за доставки и приложените строги ограничения. Общото въздействие на коронавируса остава силно, а пазарът - несигурен. 

Преглед по сегменти 
Пазарът на играчки е сегментиран по тип продукт, възрастова група, канал за продажби и регион. По вид на продукта глобалният пазар се класифицира в екшън фигури, комплекти за конструиране, кукли, игри/пъзели, играчки за спорт и на открито, плюшени играчки и други. По възрастова група - за деца до 5 години, от 5 до 10 години и над 10 години. По канал за продажби пазарът е разделен на хипермаркет/супермаркет, специализирани магазини, ведомствени магазини, онлайн канали и други. По региони се анализира пазарът в Северна Америка, Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и LAMEA. 

Въз основа на типа продукт световният пазар на играчки е сегментиран на екшън фигури, комплекти за конструиране, кукли, игри/пъзели, играчки за спорт и на открито, плюшени, други. По вид на продукта сегментът на играчките за спорт и на открито има потенциала да бъде доминиращ през периода 2017-2027 г. и е най-бързо развиващият се сегмент с CAGR от 5,9% през целия прогнозен период. Очаква се този сегмент да бъде оценен на 20,5 милиарда долара.

Сегментът „екшън фигури“ ще покаже най-висок CAGR от 5,6% през 2021 - 2027.

Въз основа на възрастовата група глобалният пазар на играчки се разделя на играчки за деца до 5 години, за деца от 5 до 10 години и за деца над 10 години. Играчките за деца от 5 до 10 години представляват основният дял на глобалния пазар. 

Сегментът „за деца от 5 до 10 години" ще покаже най-висок CAGR от 3,3% през 2020 - 2027. 

Спрямо каналите за продажби, световният пазар на играчки се разглежда в хипермаркет/супермаркет, специализирани магазини, онлайн канали и други. Специализираните магазини държат максималния пазарен дял на световния пазар.

Сегментът „онлайн канали" ще покаже най-висок CAGR от 4,5% през 2020-2027. 

Азиатско-Тихоокеанският регион ще покаже най-висок CAGR от 5,4% през 2021-2027. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: