Електронната търговия в България

Електронната търговия в България Снимка: pixabay.com

Очаква се секторът на електронната търговия в България да нараства с двуцифрен ръст.

През последните пет години годишният ръст на електронната търговия в България е между 21% и 35%, посочва в доклада си Българска E-commerce асоциация (БЕА). 

През изминалата година 1 530 000 потребители са пазарували онлайн и са похарчили средно по 636,59 евро

Българските купувачи онлайн са похарчили над 895 млн евро за стоки и услуги, което представлява 1,53% от брутния вътрешен продукт на страната за 2019 година. 


Очаква се секторът на електронната търговия в България да нараства с двуцифрен ръст. Предпоставките за това са: 
- 71% разпространение на интернет; 
- Наситеност на мобилни устройства с интернет; 
- 31% онлайн потребители ( 22% от цялото население), които са изградили навици и доверие в електронната търговия. 
 

Очакваният ръст на B2C онлайн пазара за 2020 година е 9% спрямо 2019 година и ще достигне обем от 974 млн евро.