Жалби и измами в приложението за търговия с акции Robinhood

Жалби и измами в приложението за търговия с акции Robinhood Снимка: unsplash.com

Приложението за търговия с акции Robinhood търси финансови съветници, които да му помогнат да стане публична веднага след пролетта на 2021 г., съобщи Bloomberg във вторник.

Бързият растеж на Robinhood не е без проблеми. През август 2020 г. Bloomberg съобщи, че публичните регистри на Федералната комисия за търговия с ценни книжа показват около 400 жалби, подадени срещу Robinhood, или „приблизително четири пъти повече отколкото срещу конкурентите като Charles Schwab Corp. и брокерското поделения на Fidelity Investments." Оплакванията са предимно от неопитни инвеститори, които са се регистрирали в приложението и бързо са се измъкнали от холдингите или казват, че се объркват от технически проблеми по вина на Robinhood, като масовото прекъсване през март 2020 г., което съвпадна с драматични смущения в акциите на пазара поради коронавирус.

Потребителите са казали на агенциите за защита на потребителите, че не са в състояние да купуват или продават акции и са функционално блокирани от извършване на каквато и да е търговия през деня. Допълнително, ходът на прекъсването, както твърдят, създава огромни загуби или пропуснати печалби. Два документа, получени от Bloomberg, с подробни оплаквания от инвеститор от Атланта твърдят, че той е загубил $6000, докато се опитвал да влезе в контакт с очевидно отсъстващия екип за обслужване на клиенти на Robinhood. Друг инвеститор в Масачузетс казва, че е загубил $20 000, след като не е могъл да достигне реално човешко същество във фирмата, способно да закрие сметката му. Robinhood е преживял и последващи прекъсвания на услугата.

Robinhood разчита на рискова високочестотна търговия, обработена от трети страни, вместо на борса. Това поражда учудване и Комисията по ценните книжа и борсите, както и Регулаторният орган на финансовата индустрия, разследват как Robinhood се справят с прекъсването през март. Потребители на Robinhood са били обект на измамници, които пренасочват ликвидирани сметки към собствени банкови сметки с откраднати данни, за което компанията по същество обвинява потребителите. В средата на октомври Bloomberg съобщи, че вътрешна проверка на компанията е установила, че почти 2000 акаунта са били хакнати от клиенти, докато по-късно същия месец хакерите съобщават, че са предоставили предполагаеми идентификационни данни от 10 000 акаунта за продажба в Dark Web. Освен това има и едно самоубийство, свързано с подвеждаща информация, в резултат на която тийнейджър е стигнал до отрицателно салдо от $730 000.

Още за ППП на компанията прочетете ТУК

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: