Трудна зима за авиокомпаниите според изпълнителния директор на Lufthansa

Трудна зима за авиокомпаниите според изпълнителния директор на Lufthansa Снимка: https://pixabay.com/

Lufthansa Group претърпя нетна загуба от 2 милиарда евро през третото тримесечие и очаква трудна зима поради възстановяването от пандемията Covid-19, съобщават от групата в четвъртък.

Това лято германската държава спаси от фалит Lufthansa със спасителен план от 9 милиарда евро, а нейното дъщерно дружество Brussels Airlines получи помощ от белгийската държава след приблизително три месеца преговори. 
След като ограничи оперативното изтичане на парични средства до 200 милиона евро на месец,  сумата вероятно ще нарасне до 350 милиона евро в края на годината, поради втората вълна от инфекции, заявиха от Lufthansa в съобщение за пресата. 
„През предстоящите зимни месеци се очаква търсенето на въздушни пътувания да остане ниско поради глобалното нарастване на броя на заразените и свързаните с това ограничения за пътуване“, обясняват от Lufthansa. 
„Поради това авиокомпаниите от Lufthansa Group ще коригират първоначалното си планиране и ще предложат максимум 25% от капацитета си за миналата година от октомври до декември“, обявиха от авиокомпанията, обяснявайки, че това намаление „ще гарантира, че полетните операции ще продължат да имат положителен резултат и принос към печалбите. " 
За да се върне към положителен паричен поток, Lufthansa също така „усъвършенства програмите за преструктуриране в цялата група с цел да направи Lufthansa Group устойчиво по-ефективна във всички области“, казва Карстен Спор, изпълнителен директор на компанията. 
„Сега сме в началото на зимата, която ще бъде трудна и предизвикателна за нашата индустрия“, казва Спор. „Решени сме да използваме неизбежното преструктуриране, за да разширим още повече относителното си конкурентно предимство“, продължава той. 
Спор добави, че Lufthansa иска да остане водещата европейска авиокомпания след края на кризата.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: