5 промени в предпразничното пазаруване и как да се подготвим за тях?

5 промени в предпразничното пазаруване и как да се подготвим за тях?



Ако сте като мен, празничният сезон винаги успява да ви... изненада. Миналата година, когато разбрах, че не съм успяла да напазарувам подаръци, се оказа, че разполагам с достатъчно време да пазарувам онлайн. Едва уцелих крайните срокове. За малко. Искам да кажа, че научих урока си, но ако този празничен сезон е като предходния, ще направя същото.
Въпреки това, като се има предвид как изглеждаха последните шест месеца, този празничен сезон няма да бъде особено по-различен. Пандемията е променила драстично отношението ни към пазаруването. За да се адаптирам към неща като изчерпване на артикулите и забавяне на изпращанията, опитах нови услуги, за да получа бързо това, от което се нуждая. Закупих продукти онлайн по-рано, отколкото би ми било необходимо. Купувах от нови марки, предлагащи най-добрите оферти или интересни нови продукти.
Търговците на дребно знаят твърде добре, че тази година хората се държат съвсем различно. В Google можем да видим поведението на потребителите от първа ръка от стотици милиони хора, които извършват търсения, свързани с пазаруване на нашите платформи всеки ден. И мога да ви кажа, че хората вече са започнали празничното си пазаруване.
За да помогнем на търговците да бъдат готови за този празничен сезон, идентифицирахме пет промени в поведението при пазаруване:


1. Бъдете готови за едномесечен „киберпонеделник"

Купувачите търсят сделки поради по-строги бюджети и по-бързо започват своето празнично пазаруване. Към края на август 27% от  купувачите в САЩ заявиха, че вече са започнали празничното си пазаруване, а през юни търсенията за „най-достъпни цени“ са нараснали в световен мащаб с над 60% на годишна база.


2. Бъдете готови за дигиталните новодошли, движещи растежа на дигитализацията


Все повече хора използват дигитални средства и пазаруват онлайн за първи път. И те ще продължат да го правят. Повече от 50% от анкетираните купувачи опитаха нова услуга за пазаруване за първи път, а през май търсенията за „най-добра доставка на хранителни стоки“ нараснаха в световен мащаб с над 700% на годишна база.

3. Бъдете готови за онлайн трансформации

Купувачите сърфират и проучват онлайн повече от всякога и използват тази информация, за да планират посещенията си в магазина. Търсенията за „модно онлайн пазаруване“ са нараснали с 600% в сравнение с предходната година, а от месец май търсенията за „налични близо до мен“ са нараснали в световен мащаб с над 100% от миналата година.

4. Бъдете готови за конкретни купувачи

Хората се стремят да си помагат, като подкрепят местния бизнес и пазаруват от търговци на дребно, които представляват своите стоки. Всъщност 46% от анкетираните в САЩ купувачи се съгласиха, че „полагам умишлени усилия да пазарувам от бизнеси, които се привеждат в съответствие с моите ценности“. По този начин търсенията за „подкрепа на местния бизнес“ са нараснали в световен мащаб с повече от 2000 пъти повече от миналата година.

5. Бъдете готови за нещо ново и нещо познато

Докато пазаруват онлайн, хората са готови да купуват от нови марки, за да получат това, което искат, но все още търсят безопасност и познания. Например по време на пандемията, почти една трета от купувачитев САЩ са закупили от марка, която е нова за тях.Но когато става въпрос за пазаруване в магазин, 35% казват, че пазаруват само в познати за тях магазини

Въпреки че няма съмнение, че празниците ще изглеждат по различен начин тази година, те ще продължат да бъде сезон на пиково търсене и критично време за свързване с купувачите. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: