6 начина да се концентрирате в отворен офис

6 начина да се концентрирате в отворен офис



Вярвате или не, концепцията за отворени офиси бе създадена с напълно добри намерения. Идеята на отворения план е да се насърчи сътрудничеството и работата в екип сред служителите, вместо да има стени, които буквално разделят хората. Дизайнът също така помага на компаниите да спестят от количеството офис пространство, необходимо за настаняване на всички. Отделните офиси заемат много повече място и следователно струват на компаниите повече пари за наемане и попълване.

Въпреки че някои хора обичат да работят в отворено офис пространство, това със сигурност не важи за всички. Някои хора процъфтяват сред непрекъснатото бърборене и сътрудничество на колеги, докато други го намират за разсейващо.

Ако отвореният офис ви пречи да бъдете ползотворни, има начини да превъзмогнете това. Ето 6 прости начина да сте съсредоточени, докато работите в такава среда.

1. Поемете глътка свеж въздух


Когато офисът е пълен с разсейващи фактори, понякога е най-добре да се отдалечите за минута, за да изчистите ума си. Най-добрият начин да направите това е да излезете навън на чист въздух. Дълбокото дишане сред природата може да възстанови ума ви от психическата умора от работата, което да ви позволи да се върнете към задачите си с нова перспектива и по-малко стрес.
 Стив Джобс от Apple беше известен с това, че провежда пешеходни „мийтинги", за да прекарва повече време на открито.

2. Инвестирайте в слушалки

Слушалките с шумопотискане са спасител, когато става въпрос за премахване на разсейващите фактори. Те не само помагат за заглушаване на служебното бърборене, но и показват на другите, че се опитвате да работите. Хората са склонни да ви прекъсват по-малко, ако видят, че носите слушалки и сте в работен режим.
Освен това изследванията, проведени в университета Корнел през 2016 г., показват, че „рационализираната“ музика може да помогне за подобряване на фокуса ви в работата и настроението ви - като ви дава още по-голяма причина да слушате любимите си песни.

3. Установете граници
Може би най-добрият съвет за оцеляване в открит офис е да установите граници с хората около вас. Не е срамно да осведомите хората, че самостоятелно работите най-добре. Вие сте там, за да свършите работата си, и ако отвореният офис ви разсейва, трябва да намерите начин да се справите с това.
Запазете час или два на ден в календара си, които да са строго посветени на работата ви самостоятелно. Споделете календара си с други, за да знаят кога сте или не сте на разположение. Вероятно не сте единственият човек във вашия офис, който страда покрай отвореното офис пространство.
Създайте офис план, за да се уведомявате помежду си, когато сте заети. Може би слагайте „не безпокойте“ или помолете всички от вашия екип да координират един час работа без разсейване. Независимо от начина, намерете нещо, което върши работа за вас и вашите колеги.

4. Поискайте имейли


Как може някой да свърши нещо, когато колегите постоянно спират до вас или ви пишат съобщения? Истината е, че е трудно да се работи с постоянни прекъсвания.
За щастие има друга форма на комуникация, която може да помогне за предотвратяване на прекъсвания: имейл.
 Повечето неща не са спешни, така че е добре да помолите колегите си да ви пращат имейли, вместо да ви говорят или да ви пращат съобщения.
 Като поискате комуникацията да е чрез имейли, можете да отговорите, когато ви е удобно, и по-добре да подредите приоритетите си.
 Освен това можете да затворите имейла си, когато работите, за да премахнете поредното разсейване. Ако някой наистина трябва да говори с вас, насърчете го да ви изпрати имейл и да насрочи време за разговор по-късно през деня. 

5. Намерете алтернативно работно пространство

Понякога може да е невъзможно да постигнете целите си в атмосферата на отворения офис. Ако случаят е такъв, говорете с шефа си за намирането на алтернативно работно пространство, което да използвате, когато сериозно трябва да се концентрирате. Независимо дали имате нужда от частна конферентна зала за няколко часа или възможност да работите от вкъщи веднъж седмично, измислете няколко опции, които да представите на вашия мениджър.
Ако всичко друго се провали, винаги можете да поискате да се преместите в пространство, обърнато към стената. Обикновено действат по-малко разсейващо, тъй като не виждате всички в офиса, докато работите. 

6. Бъдете толерантни

След като зададете някои точно определени граници, вашите колеги трябва по-добре да отговорят на вашите нужди за концентрация. Никой обаче не е перфектен. Уважението и толерантността вървят в двете посоки на работното място.
Въпреки че може да не е идеална ситуация за вас по всяко време, опитайте се да видите предимствата на атмосферата на вашия офис. Разберете, че независимо от вашата работна настройка, всеки, с когото работите, комуникира по различен начин. Бъдете толерантни, за да можете да насочите енергията си обратно към работата си.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: