3 експертни съвета как да намерите инвеститори

3 експертни съвета как да намерите инвеститори Снимка: https://pixabay.com/

Няма недостиг на инвеститори. Инвестиционната възможност, която ви подхожда, е по-трудна за намиране. Уверете се, че сте на правилните места и разговаряте с правилните хора.

Наличието на брилянтен продукт, екип и бизнес модел са важни отправни точки във вашето предприемаческо пътуване; но в даден момент ще трябва да започнете да набирате средства, за да направите следващата стъпка. Намирането на правилните инвеститори изисква време - може би повече, отколкото сте предполагали - и специално търсене на подходящия защитник.
 

Инвеститорите не са в недостиг, но инвестиционната възможност, която ви подхожда, е по-трудна за намиране. Така че трябва да сте сигурни, че сте на правилните места и разговаряте с правилните хора. Ето няколко основни стъпки, в които да подготвите вас и вашата компания за тази важна среща със съвети от самите инвеститори.

Търсете на правилните места.

Има много цифрови инструменти, които биха ви били полезни, за да намерете и да се свържете с инвеститорите за минути. AngelList е най-големият и най-популярен. Това е място, където могат да бъдат достигнати най-акредитираните инвеститори от САЩ и по целия свят. Инвеститорите в платформата могат да бъдат филтрирани по местоположение, брой инвестиции, индустрия и др. Thefunded.com е друг чудесен ресурс, в който предприемачите оставят отзиви за кръгове за финансиране и инвеститорите, като също бсъждат стратегии за развитие. Платформата също така е домакин на редовни виртуални събития, където можете да се срещнете с потенциални инвеститори.

Гейб Зихерман, главен изпълнителен директор на Failosophy, казва, че често пренебрегван инструмент е вашата местна държавна агенция, отговорна за икономическото развитие: „Тези агенции могат да ви дадат информация за дълговото финансиране, дяловото финансиране и дори да предложат програми за осигуряване на инвестиции.“

Когато за първи път започнете разговор с инвеститор, уверете се, че говорите с точния човек. Ще си спестите много време и усилия, ако веднага можете да разберете дали някой е подходящ за вашия бизнес. Обърнете внимание на хората, които инвестират на вашия етап, в компании с размери, подобни на вашата компания и във вашата индустрия. Но също така се запитайте, дали те се вписват във вашата визия за бъдещето на компанията. Стремят ли се да развиват компаниите си в дългосрочен план, или подкрепят предприятия само с бърза стратегия за излизане?

Използвайте „топло въвеждане“ възможно най-често.

Ако сте стартиращи в дадена сфера и нямате топли контакти с инвеститорите, съсредоточете се върху това да бъдете насочени чрез общи приятели или сътрудници. Дори и да сте добре запознати с вашия бранш, препоръките са особено ефективна форма на работа. Естествено, трябва да сте сигурни, че човекът, който ви препоръчва, е достоверен, затова се запитайте: дали бихте се възползвали по принцип от него и бихте ли го включили във вашия бизнес.

Когато сте сигурни, че някой е добър посредник, конкретизирайте как искате да бъдете представени на потенциалния инвеститор. Посочете какво прави вашата компания, колко искате да съберете и какви са вашите бизнес цели. Инвеститорите са затрупани със студени контакти, така че да бъдете директни е най-добре, докато вашият посредник трябва да се застъпва за вас. Колкото по-топла е първата допирна точка, толкова по-топла ще бъде връзката ви - инвеститорите в крайна сметка винаги търсят валидация за потенциалното портфолио на компанията.

Eamonn Carey, управляващ директор в Techstars London и партньор в The Fund, препоръчва да бъдете конкретни, когато поискате контакт за препоръка и да им покажете, че сте си написали домашното. Кагато обяснявате защо искате да бъдете в контакт с определен инвеститор, дайте на вашия посредник конкретна причина. Кари предлага следния пример: „Искам да се свържа с X, защото наскоро ми хареса статията, която те писаха за X.“ Тази подробност показва, че сте активни във вашата сфера и няма да губите времето на посредника си (или на инвеститора).

Като странична бележка, внимавайте да не плащате или да сключвате сделка с хората, които ви свързват с инвеститори. Препоръката трябва да бъде истинска и органична - ако искат пари или капитал, това е червено знаме, че контактът има скрити мотиви.

Използвайте медиите, които най-точно кореспондират с личността ви.

В миналото общуването с инвеститори беше лично занимание. В наши дни богатият избор от цифрови инструменти предполага, че ще е по-бързо, по-евтино и по-широкообхватно, когато използвате тези технологии.

Ако сте екстроверт и се представяте най-добре в ситуации лице в лице, резервирайте си място на конференции, в бизнес училища и събития във вашата сфера.

Ако сте по-затворени и изпитвате затруднения при набирането на средства, не се страхувайте да прибегнете към видео или телефонни разговори вместо личните срещи с инвеститорите. Тези платформи ви дават повече контрол и гъвкавост предвид настоящите ограничения.

Огромен плюс при виртуалните срещи е, че можете да излезете пред инвеститорите по-рано. Дори ако все още не планирате да организирате кръгове за финансиране, можете да им дадете график за това кога ще започнете и да им покажете, че искате да имат предварителен преглед, защото ги намирате за особено подходящи. Всеки инвеститор обича да усеща, че е имал изключителен достъп до някое ново начинание.

Имайте предвид обаче, че виртуалното измерение рискува да направи срещите по-малко междуличностни, докато инвеститорите все още смятат, че срещата с вашия екип е от жизненоважно значение. Затова не навлизайте сами, въведете съосновател или съответния изпълнителен директор в стаята за видеоконференции.

Онлайн инструментите също могат да смекчат удара, ако инвеститорът не се интересува. Няма да сте похарчили толкова пари и време, колкото бихте, ако изберете да се срещнете лично, и можете бързо да се преориентирате и да откриете друга възможност. Zichermann препоръчва да помолите инвеститора да ви насочи към някой друг, който би бил заинтригуван от вашето предложение; тяхната мрежа е може би най-ценната, така че това е доста хитър ход.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: