Минимум 200 млн. долара такса за всеки нов отбор във Формула 1

Минимум 200 млн. долара такса за всеки нов отбор във Формула 1 Снимка: wikimedia.org

Желаещите да се включат с нов отбор във Формула 1 ще трябва да заплатят по 20 млн. долара на всеки от вече присъстващите в спорта тимове.

Това е едно от условията в новия договор за разпределение на приходите, който отборите и компанията собственик на Формула 1, Либърти медия, сключиха преди няколко седмици.

Новото поразумение предвижда много по-равномерно разпределение между състезателните тимове на приходите, генерирани от Формула 1 през състезателната година. Това провокира Либърти медия да създаде механизъм, чрез който да се предпази печалбата на всеки един от участващите към момента в спорта отбори.

Ако нов състезателен тим влезе да се състезава от следващата година, то приходите от Формула 1 няма да се разпределят между 10 отбора, а между 11, което ще намали печалбата на всеки един от тях.

За да не се дава възможност на инвеститори да „отнемат" от приходите на спорта и после просто да напуснат след сезон или два, желаещите да се състезават с нов отбор във Формула 1 ще трябва да платят на всеки от настоящите тимове в спорта по 20 млн. долара, което прави обща инвестиция от около 200 млн. долара.

Главният изпълнителен директор на отбора на Макларън, Зак Браун, коментира новото условие за участие в шампионата:

Тези 200 млн. долара, които всеки нов участник ще трябва да заплати, целят да опазят интереса на присъстващите вече в спорта тимове. Така се запазва, а дори и покачва стойността на сегашните отбори, тъй като щом има интерес някой нов да се присъедини към Формула 1, то тя е интересна и печеливша, а това значи, че си заслужава инвестиция."

„Имали сме неведнъж в историята на Формула 1 нови участници, които заявяват, че ще се състезават през следващата година, а накрая даже не стигат до пистата на първото гран при за сезона."

Всеки, който е достатъчно сериозен да бъде част от Формула 1, ще успее да заплати тези пари и да демонстрира своя дългосрочен ангажимент, който поема. Формула 1 не е за всеки и трябва да се присъединиш към нея само с ясен план как да успееш и да се развиваш в положителна посока."

„С правилото за максимален бюджет, с който разполага всеки отбор от следващата година, този план би бил доста по-лесен за изпълнение, отколкото досега."

Не мисля, че има други състезателни серии в света, където да има подобно правило за нови участници. Така всеки ще може да си направи сметката колко ще може да изхарчи и колко време ще може да бъде част от Формула 1. Само сериозни кандидати ще имат възможност да се състезават, което е добре за спорта в дългосрочен план", завърши коментара си Зак Браун.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: