Асоциацията на заведенията иска 9% ДДС и за доставка на храна за вкъщи
- Финансиране
- Източник: szb.bg
- Автор:
Предложението е изпратено до министър-председателя Бойко Борисов и до ресорните министри.
Българската асоциация на заведенията и Сдружението на заведенията в България предлагат данъчната ставка при доставка на храна за вкъщи да бъде изравнена с тази на ресторантьорските и кетъринг услуги, съобщават от сдружението.
Предложението е изпратено до министър-председателя Бойко Борисов, вицепремиерите Томислав Дончев и Мариана Николова и финансовия министър Кирил Ананиев в рамките на обявената миналата седмица процедура за обществено обсъждане на поредна серия от промени в данъчното законодателство.
В момента законови разпоредби изрично изключват прилагането на намалена данъчна ставка от 9 % при доставка на храна по домовете от ресторанти. Законодателят приема, че при доставка на храна за вкъщи се извършва обикновена продажба на стоки, а не доставка на ресторантьорска услуга.
„По този начин законовите промени не могат да постигнат поставените цели и да изпълнят своето предназначение в цялост, тъй като законът не приема доставката на преработени храни по домовете за ресторантьорска услуга и за тях не може да се приложи намалена данъчна ставка", казват от сдружението в становище, публикувано на сайта на организацията.
„С приетите изрични забрани в ЗДДС за прилагането на намалена данъчна ставка при доставка на преработени храни за вкъщи, офиси и др., законодателят без обосновка е приел тази доставка за обикновена продажба на стока, а не за продажба на ресторантьорска услуга, каквато е в действителност", подчертават те.
Намалението на ДДС за заведенията на 9% е срещнало масова подкрепа от бранша, отбелязва професионалната организация. В същото време несправедливото третиране на ставката се приема негативно както от бизнеса, така и от клиентите.
Масовата практика в страните членки на ЕС е да не се прилага по-висока данъчна ставка при доставки на храни за вкъщи, припомнят те. Европейската комисия е предвидила и че в условията на развиващите се дигитални пазари по-широк кръг от клиенти се възползват от доставката на храни от разстояние посредством онлайн платформи и виртуални ресторантски менюта, като този вид доставки от разстояние са изключени от общите правила.
„Ресторантьорската услуга, независимо дали е предоставена на място или е предоставена за вкъщи, е услуга. Мястото на ползване на услугата от ресторантьора или предприятието за кетъринг не може да я определя веднъж като услуга и втори път като стока", отбелязват в становището си професионалистите.
Близо една трета от ресторантьорите са спрели да предлагат услугата „доставка до дома" след влизането в сила на законовите промени, отчитат от бранша, който беше един от най-силно засегнатите от ограниченията, свързани с пандемията от коронавирус.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:
Кои са факторите при взимане на решение за работа в дадена организация
Шефът на NVIDIA: хуманоидните роботи скоро ще станат нещо обичайно, като автомобилите
Австралийският премиер нарече Илон Мъск „арогантен милиардер“
Google уволни още повече служители след вече приключилия седящ протест
Европа се затопля два пъти по-бързо от другите континенти
Германците се пристрастиха към „соларните балкони”
Започва строителството на 1000 нови паркоместа на Терминал 2 на летище София
Анджей Дуда обясни защо Полша не трябва да въвежда еврото
Вижда се дори езерото от лава: NASA показа висококачествена снимка на спътника на Юпитер
КЕШ клуб
300
3 000
30 000