Обратно на училище в Канада: Децата се радват, но учителите и родителите са доста стресирани

Обратно на училище в Канада: Децата се радват, но учителите и родителите са доста стресирани Снимка: Pixabay

Децата от началните и средните училища в Канада се радваха да се видят отново със съучениците си на първия учебен ден.

Но докато сред малките преобладават радостните вълнения, техните родители и учители са притеснени. Автономната федерация на образованието в Квебек (FAE), един от най-големите учителски синдикати в провинцията, обяви, че проучване сред 3800 от членовете му е показало, че близо 70% от тях не вярват на изготвения от властите здравен план. Всеки втори учител, участвал в анкетата, предпочита дистанционно обучение.

От какво се страхуват учителите? „Казват ли ни всичко, което трябва да знаем? Защо се въвежда някакво правило и после се променя? Не трябва да се опитваме да минимизираме страховете, защото именно учителите са изправени пред опасенията и на децата, и на родителите “, посочва президентът на FAE Силвен Малет.

Почти веднага в един от колежите родител на ученик се оказва с положителен тест за COVID-19 и учениците са изпратени да се обучават вкъщи, но учителите са недоволни, че това става едва след като за случая е сигнализирано в медиите, според La Presse.

Ако има друг случай като този, искам ясни инструкции и отговори на въпросите си какво трябва да се прави“, казва директорката на колежа Шантал Дюбе.

Министърът на образованието Жан-Франсоа Роберж призова да не се всява паника. Той обясни, че неговото министерство възнамерява да похарчи приблизително 430 милиона долара, които ще получи от федералното правителство, за училищата. Тези пари ще бъдат използвани за подобряване на училищния транспорт, но също така и за закупуване на защитно оборудване, както и при спешни случаи, например за дезинфекция на училища, в които се установят случаи на COVID-19.

Властите уверяват, че училищните администрации са разработили авариен план за бързо преминаване към дистанционно обучение. Според плана ще има тричасов учебен блок на ден, след което преподавателят трябва да бъде на разположение в продължение на два часа, за да предложи индивидуална помощ на учениците.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: