Facebook съди две компании заради фалшиви харесвания в Instagram

Facebook съди две компании заради фалшиви харесвания в Instagram Снимка: https://pixabay.com/

След скандала с Cambridge Analytica Facebook спира десетки хиляди приложения от своята платформа.

Сега компанията предприема правни действия срещу двама отделни разработчици за неспазване на одит и продажба на услуги, които завишават съответно статистическите данни за ангажираността на потребителите в Instagram.

В САЩ Facebook съди Николай Холпър, създател на услуга, наречена Nakrutka, за използването на „мрежа от ботове и софтуер за автоматизация за разпространение на фалшиви харесвания, коментари, мнения и последователи в Instagram [и продажба] на фалшиви услуги за ангажиране", казва Facebook. По-рано Холпър беше предупреден от Facebook, че нарушава условията им.

Междувременно във Великобритания Facebook Ireland съди MobiBurn, OakSmart Technologies и нейния основател Fatih Haltas. MobiBurn са платили на разработчици на приложения, за да инсталират зловреден софтуер (SDK).

„Когато хората инсталираха тези приложения на своите устройства, MobiBurn събра информация от устройствата и поиска данни от Facebook, включително името на човека, часовата зона, имейл адреса и пола“, казва Facebook.

Анализаторите на сигурността предупредиха Facebook за действията на компанията и Facebook помоли MobiBurn да участва в одит, но той „не успя да окаже пълно съдействие", казва социалната мрежа.

Случаят MobiBurn е първият път, в който Facebook съди разработчик на приложения във Великобритания.

В изявление, публикувано на уебсайта им, MobiBurn заявяват, че за първи път  са получили известие за прекратяване и отказ от Facebook през ноември 2019 г. „Оттогава MobiBurn се опитва да си сътрудничи с Facebook, за да покаже, че нито една потребителска информация на Facebook не е била обект на неоторизиран достъп или злоупотреба... По-специално MobiBurn се опитват да обяснят, че нито едно от приложенията ... в случая не е включило функцията за влизане във Facebook и следователно технически не са можели  да събират потребителски данни от Facebook."

Докладите, че MobiBurn отказват да се съобразят с одита във Facebook, „не са точни". MobiBurn са възложили на своя юридически екип „да подготви отговор на искането на Facebook [и се ангажират] да се постараят да разрешат този ненужен спор приятелски“.

„Сегашните действия са най-новите, които сме предприели, в стремежа ни да защитим хората, които използват услугите ни, да накараме тези, които злоупотребяват с нашата платформа, да бъдат отговорни и да подобрят състоянието на закона около злоупотребата с данни и поверителността“, казва Facebook.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: