Louis Vuitton бележи завръщането на модата във физическия й вариант

Louis Vuitton бележи завръщането на модата във физическия й вариант Снимка: CNN

Когато Dior, Hermes и другите луксозни гиганти на Франция представиха своите колекции пролет-лято 2021 г. на онлайн седмицата за мъжка мода в Париж миналия месец, Louis Vuitton беше забележим с отсъствието си.

Вместо да се занимава с виртуална витрина, лейбълът публикува криптично кратко видео Zoooom With Friends, в което отряд от карикатурни маскоти натоварва щайги на кораб, плаващ по река Сена. Тази пратка вече е пристигнала - буквално и метафорично - в Шанхай.


Там Louis Vuitton разкри новата си колекция за мъжко облекло за пролет-лято 2021 г., наречена „Послание в бутилка“, по зрелищен начин на брега на река Хуангпу. Въпреки че ограниченията за пътуване попречиха на художествения директор за мъжко облекло Върджил Аблох да присъства лично, неговото еклектично ДНК беше подпечатано в цялата колекция.


Колекцията бе излъчена на марков контейнер за доставка по време на виртуално изпълнение, което се предаваше на живо в Instagram и уебсайта на Louis Vuitton. Това бе физическо шоу в мащаб, рядко срещан някъде по света, откакто пандемията от коронавирус започна да разрушава глобалния моден календар през февруари.


Хората от публиката можеха да седят в непосредствена близост един до друг, като си повяваха с ветрила на Louis Vuitton в ранната вечерна жега. И макар да бяха взети мерки за безопасност, включително проверка на температурата и билети без хартия, шоуто бележи връщане към нормалното състояние, заяви креативният консултант и бивш редактор на Elle China Йе Зи (известна също като Лийф Грийнър), която присъстваше.


Сякаш сме се върнали към новия си нормален начин на живот", каза тя в телефонно интервю.


Решението за напускане на Париж за сметка на Шанхай, разбира се, може да бъде практично. Физическите модни ревюта не са напълно безспорни в Европа (Jacquemus например представи новата си колекция в пшенично поле извън Париж), но изискванията за социално дистанциране направиха конвенционалните ревюта почти невъзможни.


В Китай обаче са намалени много ограничения и се провеждат някои събития на живо. В деня на шоуто на Louis Vuitton Шанхай съобщи само за седем нови случая на Covid-19, нито един от които не е предаден на местно ниво, според китайските държавни медии. Поставяйки ревюто в Китай, етикетът изпраща ясно послание за значението на възстановяването на луксозния пазар на страната за своя бизнес модел.


Компанията LVMH, която притежава марки като Christian Dior, Céline, Fendi и Givenchy, наскоро отчете 46% спад на печалбите от модни и кожени изделия през първата половина на 2020 г. Но докато съпътстващото прессъобщение оптимистично отбеляза „постепенно подобрение от май в Европа и Съединените щати“, оценката му за китайския пазар беше далеч по-розова. Конгломератът заяви, че е получил „силен отскок" в Китай през второто тримесечие на тази година.


Дали съперниците на Louis Vuitton също ще се покажат в Азия през следващите сезони - или дали Абло ще се върне на по-позната територия, след като пандемията отслабне - остава да видим. Но тъй като големите европейски модни къщи вече изместват вниманието си на Изток през последното десетилетие, пандемията може да подтикне другите да следват примера.



Следващото събитиe на Louis Vuitton ще се проведе през септември в Токио и ще маркира експанзията на марката на източна територия.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: