В САЩ обявиха конкурс за създаване на екоторбички, а наградата е 100 хиляди долара

В САЩ  обявиха конкурс за създаване на екоторбички, а наградата е 100 хиляди долара Снимка: pixabay

 Търговските вериги Target, Walmart и CVS обявиха конкурс за създаване на алтернатива на найлоновите торбички и обещаха на победителите щедра награда.

Повече от 100 милиарда пластмасови торбички за еднократна употреба се използват от американските потребители всяка година, като само 10% от тази пластмасова маса стига до рециклиране.

Според Ocean Conservancy отпадъците не само се натрупват в сметищата, но и „украсяват" бреговата линия по своеобразен начин. През 2019 г. над половин милион души подписаха петиция с искане търговците на дребно да спрат да използват найлонови торбички.

Някои големи търговци на дребно, като Whole Foods, се отказаха от пластмасовите торбички за еднократна употреба. Властите на Калифорния, Кънектикът, Делауеър и Ню Йорк също започнаха да забраняват този тип торбички.

Пътят към осъзнаването на опасността обаче беше дълъг и мъчителен. Някои търговци на дребно, като например CVS, започнаха да продават пластмасови торбички за многократна употреба, а в Сан Франциско напълно отмениха забраната за тях, позовавайки се на пандемията.

Как дизайнерите преосмислят пластмасата

Стартирането на проект за създаване на екологична алтернатива струва на групата търговци на дребно 15 милиона долара, съобщава Business Insider.

Искаме да използваме нов подход за доставка на стоки от магазина до местоназначението“, подчерта Кийт Дали, управляващ директор на Центъра за кръгова икономика при фонда Closed Loop, който организира конкурса. „Как да носим продуктите без торбички? Може ли за това да се използва технология или изкуствен интелект?"

Тестването на конкурсните проекти ще трае около три години, преди да бъдат пуснати в магазините.

През 2018 г. Starbucks и McDonald's излязоха с подобна инициатива за направата на чашите за кафе по-екологични. Новите се появиха в заведенията едва през 2020 г.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: