Новият „влак на бъдещето" на SNCF ще бъде в експлоатация от Олимпиадата в Париж през 2024 г.

Новият „влак на бъдещето" на SNCF ще бъде в експлоатация от Олимпиадата в Париж през 2024 г. Снимка: Sud Ouest


Озаглавен „влак на бъдещето“, първият от новите влакове TGV „M“ ще слезе от производствената линия през зимата на 2023 г., според Ален Кракович, управляващ директор на SNCF Voyages. Очаква се новопроектираните високоскоростни влакове да бъдат в експлоатация до юни 2024 г.


Това е влак, който ще бъде пуснат за олимпийските игри", каза Кракович пред агенция AFP. Очаква се, че най-новият TGV, проектиран от френския производител Alstom, ще направи революция на пътуването с влак, бидейки eкологичен, просторен, модерен и по-евтин за управление от предишните поколения.


През юли 2018 г. SNCF поръча 100 от влаковете от следващо поколение, известни като Avelia Horizon. В отговор на желанието на компанията за устойчивост, влаковете, които ще бъдат построени първо в завода на Alstom в Ла Рошел, преди да бъдат изцяло сглобени в Белфорт, ще бъдат направени от 97% рециклиран материал.


Влаковете получават похвали за екологичността си, като дизайнът им помага да се намалят емисиите на въглероден диоксид с 32 на сто, консумацията на енергия - с 20 на сто, и разходите за поддръжка - с 30 на сто.


Новите дизайнерски функции включват концептуална лента със седалки на две нива и телевизионни екрани. Пътниците също ще могат да поръчат напитки от местата си. TGV „M" е проектиран така, че да позволява на пътниците в инвалидни колички да се качват и слизат самостоятелно без помощ от персонала, благодарение на вградена повдигаща платформа.


Новите влакове ще приемат 740 пътници, 20 на сто повече от сегашните вагони в движение.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: